Per a més informació clica la fitxa de la jornada

“Estan en joc 15 milions de llocs de feina, cal que el sector jugui bé les seves cartes perquè amb el cotxe elèctric no es guanyen diners” va afirmar Marc Sachon, professor i chairman a IESE AUTO. Unes declaracions que va fer durant la tercera i última sessió del Cicle de Conferències sobre l’Automòbil del 2040, el passat dimarts 20 d’octubre de 2020, que va tractar sobre els futurs nous models de negoci i la nova mobilitat i on també va advertir que “estem destrossant el sector de l’automòbil -l’únic en què Europa és líder- per les emissions quan aquestes només suposen un 7% del total”.

Marc Sachon va distingir entre la mobilitat dins i fora de la ciutat. En la seva opinió, els cotxes fora de la ciutat “haurien de seguir sent tradicionals i inclús dièsel, en canvi, dins la ciutat els vehicles hauran de ser molt més petits i es combinarà la mobilitat compartida amb el transport públic”. Per a l’expert de l’IESE AUTO, els grans reptes pels fabricants de cotxes són les múltiples powertrains disponibles, la creixent importància del software, un marc legal no gaire clar –“si em compro un vehicle avui no sé si el podré fer servir d’aquí a 10 anys”- , el reciclatge de les bateries i el desafiament de la Xina que s’està fent amb el sector a nivell mundial.

Lluís Puerto, director de la Fundació RACC, va centrar la seva exposició en la mobilitat com a servei, una opció “que només serà beneficiosa si es produeix un augment de la usabilitat per damunt de la propietat de vehicles”. Puerto va assenyalar que l’Administració va uns passos per endavant del mercat i això provoca incerteses en la mobilitat.

Pel director de la Fundació RACC, el principal repte de la mobilitat com a servei és situar a l’usuari al centre del sistema. Però Puerto també va destacar que cal aconseguir “la col·laboració dels diferents actors en el territori, establir un lideratge clar en la generació de serveis i concretar la governança del sistema per saber com funcionaran les relacions entre els prestadors de serveis i l’integrador dels mateixos, així com, quines seran les normes que regiran la protecció del consumidor”.

Vicenç Aguilera, president de la Comissió de Mobilitats dels Enginyers Industrials de Catalunya, va clausurar el Cicle de Conferències advertint que “hem de posar la tecnologia i l’enginyeria al servei dels polítics per dissenyar una ciutat i una mobilitat intermodal que siguin realment eficients”. 

Per a més informació clica la fitxa de la jornada

Llegeix les cròniques de les altres sessions

Compartir