Per a més informació clica a la fitxa de la jornada

Per llegir la crònica de la primera sessió del Cicle clica aquí

Segons l’enginyer nuclear de Fusion for Energy, Jesús Izquierdo, ”caldrà duplicar la producció d’electricitat si volem electrificar el transport” i treballar per a què aquesta energia s’obtingui d’una manera neta, segura i econòmica com demana el Green Deal. La segona sessió del Cicle de Conferències sobre l’Automòbil del 2040, el passat dimarts 13 d’octubre de 2020, va tractar sobre quines seran les energies de futur disponibles per a la nova generació de vehicles.

Jesús Izquierdo va defensar que “la fusió és una iniciativa nova d’energia que pot ser la base sobre la que construir les fluctuacions de les renovables”. L’enginyer nuclear va explicar que del 2025 al 2030 es preveu que l’hidrogen haurà de convertir-se en una part intrínseca del sistema integrat d’energia, amb almenys 40 GW d’electrolitzadors d’hidrogen renovables i la producció de fins a 10 milions de tones d’hidrogen renovable a la Unió Europea. I que a partir del 2030 es desplegarà l’hidrogen renovable a gran escala en tots els sectors difícils de descarbonitzar. L’enginyer de Fusion for Energy va aprofitar la sessió per parlar del projecte ITER, un repte tecnològic i polític que ja està al 70% de la seva construcció.

Ferran Menescal, BDM Vehicle Elèctric a Endesa X, va presentar el pla per desplegar la major xarxa d’infraestructures de recàrrega d’accés públic. En una primera fase (2019/2020) s’han instal·lat 2.000 punts de recàrrega i estan treballant en una segona fase (2021/2023) per instal·lar-ne 6.500 més. “Del 2019 al 2022 es multiplicaran per 7 els punts de recàrrega” va concretar Ferran Menescal.

Pel 2050 el mixt energètic estarà format 100% per tecnologies renovables, complementades per sistemes d’emmagatzematge, que donaran a la producció la fermesa i flexibilitat necessàries” va explicar Menescal. Per l’enginyer d’Endesa X, els reptes actuals són facilitar el règim de connexions de servei elèctriques als nous subministres per a la recàrrega a la via pública, eliminar totes les barreres en la instal·lació i tramitació de punts de recàrrega (PDR) de vehicles elèctrics tant a nivell particular com d’accés públic, gestionar la política d’implantació de PDR en edificis d’obra nova i incentivar la instal·lació de panells solars d’autoconsum.

Per a més informació clica a la fitxa de la jornada

Per llegir la crònica de la primera sessió del Cicle clica aquí

Compartir