Reciclatge químic: status d’un negoci incipient

El pròxim dia 30 de novembre l’AIQS Alumni organitza conjuntament amb el Centrol Español de Plásticos (CEP) aquesta jornada, on s’abordaran les oportunitats i reptes d’aquesta tipologia de reciclatge en creixement.

Els processos de reciclatge químic permeten convertir els residus plàstics transformant la seva estructura química, oferint una solució per a aquelles deixalles que estan barrejats i/o compostos per diversos materials, és a dir, per a aquells que no poden reciclar-se mecànicament. Cal assenyalar també que la qualitat del material obtingut després del reciclatge químic és comparable a la dels materials verges.

No obstant això, són els objectius de sostenibilitat de la Unió Europea i la seva aposta per un model d’Economia Circular els que estan donant actualment un impuls al reciclatge químic, una tecnologia que permetrà augmentar les taxes de reciclatge de la UE i contribuir alhora a reduir les emissions de carboni en evitar la incineració de residus plàstics.

De tot això i molt més es parlarà en aquesta jornada que comptarà amb diverses ponències d’experts i  una taula rodona per intercanviar experiències i opinions.

Programa

9:00 Benvinguda Dr. Salvador Borrós, Director General IQS.
9:05 Moderador: Jordi Martí, President AIQS Alumni.
9:07 Ponència principal: Sra. Eva Verdejo, AIMPLAS.
9:50 Ponència: Sr. Daniel Campo, BASF.
10:10 Ponència: Dr. Jordi Arbusà, IQS.
10:30 Coffee break patrocinat per BASF.

11:00 TAULA RODONA: RECICLATGE QUÍMIC. OPORTUNITAT O OBLIGACIÓ.
Moderador:

  • Sr. Jeroni Farnós, representanT a la ComisSió d’Indústria Química d’EIC.

Participants:

  • Sr. Óscar Hernández, Anarpla.
  • Sra. Sandra Meca, Eurecat.
  • Sr. Carlos Prieto, Plastic Energy.
  • Sr. Ignacio Buezas Sierra, Elix Polimers.

12:30 Conclusions pel Sr. Marc Monnin, Director General de CEP.

L’acte se celebrarà de manera presencial a la Sala Multimèdia de l’IQS.

Redacció

Contingut relacionat

El bloc més gran d’aquest nou eic.cat és el de Serveis. No és un bloc nou,...

Aquest curs podrem gaudir del Club de Lectura dels Enginyers. És una activitat cultural on ens...

Entrades relacionades

Desplaça cap amunt