L’electrificació de la flota d’autobusos és una necessitat ambiental, però sostenible econòmicament?
Data
- 28 set. 2026
- Finalitzat
- Modalitat
- Presencial
-
Via Laietana 39
08003, Barcelona
Seus
- Seu Central
- Gratuït
Reviu la sessió!
Crònica de l’esdeveniment
Consulta la crònica de la jornada i recupera les diferents intervencions dels participants
https://www.eic.cat/els-costos-de-lelectrificacio-de-busos-de-tmb/
L’esdeveniment a Fulls d’Enginyeria
Amplia el contingut amb l’article de Fulls d’enginyeria
https://www.fullsdenginyeria.cat/electrificar-la-flota-de-tmb-estalviaria-fins-665-milions
La descarbonització de la flota d’autobusos és un compromís ineludible per a les empreses de transport públic. La lluita contra el canvi climàtic, la millora de la qualitat de l’aire i la construcció de ciutats més saludables, silencioses i habitables exigeixen avançar decididament cap a models de mobilitat zero emissions. La pregunta, avui, no és si cal fer aquesta transformació, sinó com fer-la de la manera més eficient i sostenible possible i saber quin cost tindrà per a les empreses i administracions.
Conscient d’aquest repte, TMB ha encarregat al Centre d’Innovació del Transport (CENIT) un estudi independent que analitza, de manera rigorosa i amb una visió de cicle de vida, les inversions necessàries, els costos d’operació i manteniment i els estalvis associats als diferents tipus de tecnologies de propulsió. L’objectiu és disposar d’evidència contrastada sobre la viabilitat econòmica de l’electrificació completa de la flota i orientar la presa de decisions futures amb criteris de sostenibilitat, eficiència i responsabilitat.
Programa
- Benvinguda institucional a càrrec de Maria Salamero, degana del Col·legi d’Enginyers Industrials de Catalunya i Laia Bonet, primera tinenta d'alcaldia de l'Ajuntament de Barcelona i presidenta de TMB
- Intervenció de Jacobo Kalitovics, director de la Xarxa de Bus de TMB
- Presentació de l’estudi a càrrec de Sergi Saurí, director del Centre d’Innovació del Transport (CENIT) i autor de l’estudi
- Cloenda de l’acte a càrrec de Xavier Flores, conseller delegat de TMB
- Cafè de networking
