Per a més informació clica a la fitxa de la jornada

 

L'augment de vehicles elèctrics al mercat i l'evolució que estan tenint en els darrers temps, està obligant a la implantació de nous punts de recàrrega per tota la geografia. Des de punts instal·lats a habitatges unifamiliars o aparcaments comunitaris, passant per aparcaments públics o benzineres, fins a grans infraestructures de recàrrega de flotes de vehicles.

Les comissions de Mobilitat i d’Acció Professional van organitzar, el passat 19 d’octubre de 2022, una jornada de reflexió i debat sobre els principals dubtes i problemàtiques en la normativa que regula les instal·lacions de punts de recàrrega del vehicle elèctric. La sessió que va ser moderada per la presidenta de la Comissió d'Acció Professional, Marta Guasch, va comptar amb la participació de tres actors fonamentals d’aquest procés que van donar la seva visió sobre la situació actual.

Albert Morcego Seix, cap de la secció d'Instal·lacions Energètiques Receptores de la Direcció General d'Indústria del Departament d'Empresa i Treball, va presentar una visió general de la normativa existents i de les condicions que regula. En concret, els objectius de la regulació afecten a les condicions administratives, tècniques, dotacions mínimes, serveis de recàrrega i a l’impuls de la construcció d’estacions de recàrrega.

Les dotacions mínimes no formen part del reglament de baixa tensió. La instal·lació de recàrrega de vehicle elèctric pot conviure en el mateix local en què hi ha una instal·lació d’aparcament”, va destacar Morcego. D’altra banda, va voler aclarir que “la guia tècnica no és normativa ni pot establir criteris nous sobre instal·lacions ni eliminar les del reglament”.

Ferran Menescal, responsable de Desenvolupament d'Infraestructures de Mobilitat Elèctrica a Endesa X Way, va descriure tots els tràmits que s’han de dur a terme quan es vol fer una instal·lació. Menescal va destacar que “moltes vegades buscar ubicacions per posar carregadors no és fàcil”. D’altra banda, va denunciar el rebombori que han creat les mesures per a l’impuls de la recàrrega del vehicle elèctric ja que “hi ha molt poc temps d’actuació”.

Àngel López. director d'Estratègia de Mobilitat Elèctrica de l’Ajuntament de Barcelona va defensar que “cal una visió no només de les instal·lacions elèctriques sinó també des del punt de vista d'ordenació de la ciutat. Tots ens hem de moure”. López va explicar que pel 2040 l’Ajuntament de Barcelona preveu tenir el 100% de la flota electrificada i va assenyalar que “la idea de què no hi ha punts de recàrrega a l'àrea metropolitana de Barcelona no és certa”. López va aprofitar la jornada per criticar que la normativa vigent per als punts de recàrrega “només està pensada per cotxes, no es té al cap ni les motocicletes, busos o taxis”.

A continuació, es va obrir un torn de preguntes moderat per Francisco Vallecillos, soci director d'EVECTRA i president del Grup de Treball de Mobilitat Elèctrica

 

Per a més informació clica a la fitxa de la jornada

Compartir