Per a més informació clica a la fitxa de la jornada

Als reptes del propi sector de l’automoció, actualment, s’hi sumen d’altres reptes tècnològics com l’electrificació, l’impacte mediambiental zero, l’automatització, aconseguir la màxima seguretat (víctimes zero) i la mobilitat com a servei, entre d’altres”, va assenyalar José Manuel Barrios, vicepresident de la Comissió de Mobilitat, en la darrera sessió del cicle sobre recerca i innovació en el sector de l’automòbil que es va celebrar el passat 24 de maig de 2022, organitzat per la Comissió de Mobilitat. 

Emilio García, director de la divisió E-Mobily de QEV Technologies S.L. ens va parlar de les noves tecnologies que estan desenvolupant. “A través de la Fórmula E i del Motorsport arranquem el nostre procés d’innovació que després apliquem a d’altres propostes de mobilitat com la darrera milla o el transport públic”, va explicar García. Entre les solucions que va destacar el director de la divisió E-Mobily és un motor elèctric que en el món de la competició arriba a nivells d’eficiència de més del 95% i bateries que poden arribar a suportar alts impactes. Garcia va destacar que “des de QEV Technologies hem fet un gran esforç per desenvolupar una oficina tècnica que desenvolupa els vehicles i els seus components des d’un primer dibuix fins a la seva implementació”. 

Els reptes de l'automatització són tècnics, legals i socials i només es poden solucionar si col·laborem de manera transversal entre tots els actors implicats i comptem amb recursos publicoprivats”, va declarar Adrià Ferrer, Manager Innovation a IDIADA. Ferrer va defensar “una innovació oberta, cooperativa i competitiva” amb d’altres entitats per omplir els forats de coneixement i com a model d’èxit.

Xavier Secall, Director Global de Test Systems i Head of Valls Engineering Tech-Center a Lear, va parlar també de les últimes soluciones en les que estan treballant en sistemes de distribució elèctrics, cablejats, i d’interconnexió (ràpida i segura), core electronics, electrificació, connectivitat, i en el software com a producte (actualitzacions). Entre d’altres productes, Secall va destacar els carregadors de bateries “amb una de les millors densitats de potència que hi ha al mercat”, arribant als 11 kW. Xavier Secall també va parlar del laboratori de més de 1.000 m2 amb el que compten per desenvolupar i validar les seves solucions. 

Les nostres bateries estan concebudes per cada projecte i per cada necessitat, amb un desenvolupament 100% propi”, va explicar Baltasar López, CEO de Millor Battery. En aquest mateix sentit, López va parlar d’una “tecnologia modular intel·ligent de bateries eficients” que han desenvolupat, que els permet no haver de començar sempre de zero i que té en compte tot el procés, inclús la logística posterior de recanvis.

Les conclusions del debat van ser que la innovació forma part de les prioritats estratègiques de les empreses i que els permet afrontar els nous reptes i assegurar la competitivitat basada en coneixement i noves propostes tecnològiques.

Per a més informació clica a la fitxa de la jornada

Compartir