Per a més informació clica a la fitxa de la jornada

Com cada any, a l'inici de la temporada de la Fórmula 1, el Grup de Treball de Motorsport de la Comissió de Mobilitat va organitzar una jornada (celebrada el passat 4 de febrer de 2023) per analitzar els canvis de reglamentació respecte al 2022 i debatre les possibles conseqüències per als equips i per a la competició en si mateixa.

Pedro Gómez, Lead Designer in Concept Group, Aero Design a McLaren Formula 1 Team, va assenyalar que la nova reglamentació de la temporada 2023 “és una continuació, no una revolució”. En aquest sentit, va destacar que les principals novetats tècniques tenen com a objectiu principal reduir l’efecte porposing (bot que experimenta el monoplaça quan circula a alta velocitat), controlar les oscil·lacions verticals i augmentar la seguretat dels i les pilots.

Hi ha pocs canvis, comparat amb la introducció de la normativa 2022. Podem parlar de l’augment en 15 mm de l’alçada respecte al terra dels laterals del Floor i d’un increment en 10 mm en túnel i diffusor”, va assenyalar Gómez.

A la taula rodona, moderada per Francesc Garriga, president del GT de Motorsport, s’hi va afegir l’enginyer industrial Vicenç Aguilera qui va avançar que “la temporada es mostra interessant perquè hi haurà més igualtat”.

Entre altres novetats tècniques que es van presentar al llarg de la jornada, es va parlar d’un “major control de la norma per mantenir l’esperit esportiu” i de més punts de control per mesurar la deformació i tests més restrictius.

Per a més informació clica a la fitxa de la jornada

Compartir