Per saber més clica a la fitxa de la jornada

En 2 anys estem vivint 7 crisis simultànies: una de sanitària (per la Covid-19), una d’econòmica (que va començar el 2008 i que encara perdura), una d’energètica, una altra de materials, una de logística, una altra de geoestratègica i, finalment, una crisi climàtica”, va exposar Carles Rúa, cap d’innovació al Port de Barcelona.

En una sessió del passat 7 d’abril de 2022, organitzada pel Grup de Treball de Logística de la Comissió de Gestió Empresarial, diferents ponents de distints àmbits van explicar com han afectat les crisis i els esdeveniments disruptius d’aquests últims anys en les cadenes de subministraments, així com quines mesures han pres i quins són els reptes de futur de les seves companyies.

El Port de Barcelona ha après que la millor manera de fer front a aquestes crisis és convertint-se en un “smart logistic hub”, sostenible, multimodal, àgil, resilient i transparent. És a dir, no volem ser un port de pas de mercaderies, volem que l’activitat logística es faci al nostre entorn”, va explicar Carles Rúa. El cap d’innovació al Port de Barcelona va exposar que, durant la pandèmia, les disrupcions en el món marítim van ser molt irregulars, en el sector del passatge la caiguda va ser d’un 94%, en canvi, en el dels contenidors ferroviaris va haver-hi un increment del 2%.

Jordi Morera, director general de Canaletes S.A, va denunciar la situació actual “insostenible” de les pimes, provocada per la manca de matèries primeres i de components, l’evolució dels preus i el transport. Morera va defensar com a possibles solucions, per reduir la dependència de les matèries primeres i reduir dràsticament els residus, “fomentar la reparació dels productes avariats i allargar la vida útil del producte”.

Per a les ocasions d’emergència, cal aplicar la logística de contingència”, va destacar Víctor Escanciano, director de logística i tecnologies de la informació a Condis. En aquest sentit, Escanciano va assenyalar que “ja no serveixen els processos del dia a dia”, cal trobar una solució de contingència que permeti “adequar la demanda a la capacitat operativa amb què es compta a cada moment”.

Per saber més clica a la fitxa de la jornada

 

Compartir