Per a més informació clica a la fitxa de la jornada

“Cal invertir en la indústria de l’automoció no per tornar a la casella de sortida sinó per construir-ne una de més competitiva” va aclarir Vicenç Aguilera, president de la Comissió de Mobilitat dels Enginyers Industrials de Catalunya, durant la jornada en línia que es va celebrar el passat dilluns 25 de maig. Aguilera va puntualitzar que cal aprofitar aquesta “nova realitat” per invertir els diners públics en innovació i potenciar, d’aquesta manera, a la “indústria de la indústria” del nostre país.

El periodista Josep Lluis Merlos, moderador de la jornada, va recordar als assistents que la indústria de l’automoció suposa el 10,2% del PIB amb 10.900 empreses i amb 24.000 milions d’euros de facturació. “Segons dades del passat abril, la crisi sanitària ha suposat una davallada del sector d’un 98% -respecte el mateix període de l’any anterior- amb només 4.800 unitats produïdes i 3753 exportades” va informar Merlos.

La crisi sanitària va afectar a la indústria de l’automoció en un moment de canvis.  Xavier Ros, vicepresident de Recursos Humans de SEAT, va apostar perquè el sector continuï amb el procés de canvi de model de negoci ja endegat, de transformació tecnològica i d’adaptació al nou comportament del client. En aquesta línia, Ros va destacar que “la individualització de la mobilitat serà un tema de futur” i que cal seguir invertint en la I+D+i de la indústria de l’automoció perquè sempre ha sigut “font d’innovació”.

Josep Maria Vall, president del Clúster de la Indústria de l’Automoció de Catalunya, es va mostrar optimista i va dir que la crisi sanitària derivada de la Covid-19 ha de ser una oportunitat pel sector. Vall va assenyalar “que s’ha d’apostar pel canvi i que la indústria de l’automoció i el disseny dels vehicles han d’adaptar-se a aquests nous hàbits de consum de l’usuari”.

El periodista Pere Prat va animar a què “ara és el moment de destinar diner públic al foment de la mobilitat intel·ligent i a la renovació del parc mòbil”. També va assenyalar Prat que així com es parla de terminis per a la fabricació de cotxes elèctrics, caldria establir terminis pels punts de recàrrega.

Per a més informació clica a la fitxa de la jornada

Compartir