Per saber més clica a la fitxa de la jornada

“Durant el passat mes de març es va reduir el trànsit a Barcelona en un 75%, el que va suposar la millora de la qualitat de l'aire en un 48%. Per eliminar la contaminació a la ciutat catalana, caldria eliminar el trànsit” va explicar José María Baldasano, catedràtic del Departament d’Enginyeria de Projectes i Construcció de l’ETSEIB, durant la jornada celebrada el passat dijous 4 de juny i organitzada per la Comissió de Canvi Climàtic i Economia Circular.

Baldasano va comentar que aquesta experiència del confinament ha demostrat que si “volem un aire més net a Barcelona, cal ser molt més exigents i fer un esforç més gran amb mesures més valentes”. A les  Zones de Baixes Emissions s’estima que la reducció dels òxids de nitrogen seria d’entre uns 3 i uns 8 µg/m3, menys de la meitat del que s'ha aconseguit durant les primeres setmanes de confinament. “Barcelona és una ciutat de serveis, logística i turisme i la major contribució de CO prové del trànsit”, per aquesta raó, el catedràtic va defensar que cal potenciar el transport públic i el vehicle elèctric.

Les dades han demostrat que en les zones de Barcelona ciutat i àrea metropolitana, on la pandèmia ha estat més dura i s’ha registrat un major nombre de morts, la contaminació crònica atmosfèrica continuada ha estat un factor de morbiditat. “S'ha comprovat que els òxids de nitrogen exerceixen un efecte inflamatori als pulmons” va explicar Jose María Baldasano.

Per saber més clica a la fitxa de la jornada

Compartir