I Fòrum del Vehicle Autònom
Comissió: | Comissió de Mobilitat: Grup de Treball d'Automoció |
Descripció: | El futur de la mobilitat esdevé un panorama fascinant, no tant sols pel que fa a l'evolució dels vehicles, sinó pel que fa al concepte de mobilitat, sobretot a les ciutats. El paradigma de la mobilitat està canviant i apareix un nou concepte, el de la Mobilitat Autònoma basada, com no podia ser d'altra manera, en el Vehicle Autònom , objecte principal d'aquest primer Fòrum. Des dels Enginyers Industrials de Catalunya hem cregut necessari iniciar el camí per tractar i analitzar els canvis que aniran apareixent en la implantació del Vehicle Autònom des d'una visió 360º, és a dir, no tant sols els canvis a nivell de l'enginyeria sinó també pel que fa a altres disciplines com el dret, la filosofia, la societat ... En aquesta primera trobada, explicarem quin és l'estat de l'art de la tecnologia, els canvis que caldrà realitzar a nivell legal i jurídic, així com la visió de les Administracions Públiques i les estratègies de futur dels fabricants d'automòbils. Programa 15.30h Benvinguda a càrrec de Josep Canós i Ciurana, degà del COEIC Bloc 1. LA VISIÓ DE LES ADMINISTRACIONS PÚBLIQUES Conducció a càrrec de Josep M. Vall , president del CIAC 15.40h La digitalització de la carretera Xavier Flores García, director general d'Infraestructures de Mobilitat de la Generalitat de Catalunya 15.50h Obrint camí a una mobilitat compartida i combinada Susi López, directora del Servei de Mobilitat de l'Ajuntament de Terrassa 16.00h ÈRICA. La Gira Catalana del Bus Autònom 2018 Joan Prat i Trapé, director general de l'Associació de Municipis per la Mobilitat i el Transport Urbà (AMTU) 16.10h Preguntes Bloc 2. LA VISIÓ TECNOLÒGICA Conducció a càrrec de Carles Grasas , president de la Sociedad de Técnicos de Automoción (STA), vicepresident Europa de FISITA i CEO d'Applus IDIADA 16.25h Intel·ligència Artificial en la conducció autònoma Antonio Manuel López Peña, investigador principal en sistemes d'assistència automàtica a la conducció al CVC (Centre de Visió per Computador) i professor titular de l'Escola d'Enginyeria de la UAB 16.55h Visió de SEAT: Seguretat al cotxe connectat i autònom Alèxia Soria Calpe, In Car Security Analyst de SEAT, S.A. 17.15h Tecnologia per a la Conducció Autònoma Oriol Mas Bosch, Team Leader ADAS Parking & Views EG-F31 de SEAT, S.A. / Departament ADAS EG-F3. 17.30h La nueva Generación de Camiones Alberto Merino Hernández, gerente de Producto de Mercedes-Benz Trucks España, SLU. 17.45h Preguntes 18.00h Cafè Networking Bloc 3. LA VISIÓ ÈTICA, LEGAL I JURÍDICA Conducció a càrrec d'Alfons Perona Gómez, advocat i consultor jurídic de Estrategias de Movilidad Sostenible, S.L. Professor de l'Escola de Prevenció i Seguretat Integral (EPSI) adscrita a la UAB 18.30h Els problemes que planteja el vehicle autònom en la teoria de la imputació objectiva de l'acció humana Sílvia Requena i Martínez, sòcia directora de Requena Advocats. Professora d'ètica jurídica de la Facultat de Dret de la UIC 18.40h Responsabilitat Civil i Assegurança pels danys causats pels vehicles autònoms Sònia Ramos González, professora de Dret Civil de la UPF, Facultat de Dret. Idoia Elizalde Salazar, personal investigador Predoctoral en formació de la UPF, Facultat de Dret. 19.10h Preguntes 19.25h Resum Francesc Garriga, coordinador de EICAuto de la Comissió de Mobilitat i Transports dels EIC 19.35h Cloenda Vicenç Aguilera i Caelles, Dr. Enginyer Industrial i membre de la Junta de Govern dels EIC |
Dates: | Dimarts, 27 de novembre de 2018 |
Horari: | A les 15.30 h a la seu dels EIC, Via Laietana, 39, Barcelona |
Inscripcions: | Període inscripció tancat |
Places limitades. |
Document | Descripció | ||
---|---|---|---|
Ponències | Joan Prat i Trapé, director general de l'Associació de Municipis per la Mobilitat i el Transport Urbà (AMTU) | ||
Ponències | Albert Gómez Ametller, Sub-director General d¿Explotació Viaria | ||
Ponències | Alèxia Soria Calpe, In Car Security Analyst de SEAT, S.A. | ||
Ponències | Susi López, directora del Servei de Mobilitat de l'Ajuntament de Terrassa | ||
Nota de premsa | Cap al 2030 no ens caldrà conduir | ||
Ponència | Alberto Merino, gerent de Producte de Mercedes-Benz Trucks España, SLU. |