Article d’opinió de Santiago Montero, membre de la Comissió de Mobilitat, a la Vanguardia

Santiago Montero, membre de la Comissió de Mobilitat dels Enginyers Industrials de Catalunya, ha publicat un article d’opinió a la Vanguardia amb el títol «La Covid-19 i la ciutat compacta». Montero assenyala que «Catalunya té una mica més de la quarta part dels morts diaris del total d’Espanya. És a dir, entre un 25 i un 30% dels morts, quan la seva demografia és només del 16%«.

Segons l’enginyer industrial, «les densitats urbanes són les que produeixen el contacte que facilita la propagació de la Covid-19«. Montero explica que les ciutats europees tenen entre 2.000 i 6.000 persones per km2, Londres en té 5.500 i ciutats com Sabadell o Terrassa tenen concentracions inclús superiors.

Santiago Montero adverteix que «el gran problema dels propers anys serà la necessària reconfiguració de l’urbanisme català«.

Redacció

Contingut relacionat

Amb la posada en marxa, aquest estiu, de la nova web eic.cat s’estrena, també, una nova...

Els objectius del curs son: – Proporcionar als tècnics de manteniment els coneixements globals i necessaris...

Entrades relacionades

Desplaça cap amunt