La pila de combustible, alimentada amb hidrogen, és una alternativa per produir electricitat dins d’un vehicle i per millorar l’autonomia de la mobilitat elèctrica amb bateries. Sobre la tecnologia de l’hidrogen aplicada als vehicles és del que es va parlar en la segona sessió del cicle dedicat a l’hidrogen, organitzat per les comissions d’Energia i Mobilitat que es va celebrar el passat 25 de maig de 2021, que va comptar amb la participació de Javier Arboleda, Service Senior Manager a Hyundai Motor España, Lydia Moral, Team leader Hydrogen Storage Engineering GEN4 i Team member of “i Hydrogen NEXT” project a BMW, i Margarida Lozano, HD & Off road engine manager a Applus+IDIADA. 

Espanya serà una potència en l’hidrogen perquè el 73% dels cotxes aparquen al carrer i no poden fer la càrrega lenta nocturna. La pila de combustible serà l’opció”, va destacar Javier Arboleda. El Service Senior Manager a Hyundai Motor España també va assenyalar que la pila de combustible no té competidor en el cas dels vehicles pesats i d’operació contínua que requereixen molta autonomia.

Lydia Lozano va afegir a la pila de combustible els criteris de la vida útil, les emissions i la seguretat ja que “està certificada per 15 anys i la bateria només per 8”. La Team member of “i Hydrogen NEXT” project a BMW va enumerar els reptes futurs de la tecnologia de l’hidrogen en els vehicles que són el de disminuir els costos del sistema i dels components, integrar tot el sistemes de les piles de combustible en l’arquitectura dels vehicles elèctrics i augmentar el nombre d’hidrogeneres (de la distribució de l’hidrogen se’n parlarà durant la tercera sessió del cicle prevista pel proper 1 de juny de 2021). 

Margarida Lozano va destacar que “tenir un dipòsit d’hidrogen dins del cotxe no és perillós perquè hi ha sensors que detecten qualsevol tipus de fuga. Tot està molt controlat”. L’HD & Off road engine manager a Applus+IDIADA també va assenyalar que “ara és el moment de l’hidrogen perquè la pandèmia ha canviat la visió del futur i Europa ha passat a imposar el 55% de reducció de CO2 per flota”. 

Per accedir a les presentacions dels ponents i al vídeo de la sessió clica a la fitxa de la jornada

Amplia a Fulls d'enginyeria

Compartir