La Comissió de Logística d’Enginyers Industrials de Catalunya ha organitzat una visita tècnica a les instal·lacions de la nova Amazon Delivery Station DCT9, ubicada a al barri de Sant Andreu, a Barcelona. Aquesta estació de repartiment forma part d’una baula clau dins la xarxa logística d’Amazon a Catalunya, i s’encarrega de coordinar el tram final del lliurament de comandes als clients: l’anomenada “última milla”.

Durant la visita, els assistents han tingut l’oportunitat de conèixer de primera mà el funcionament operatiu del centre, tot seguint el recorregut que fan els paquets des del moment en què arriben procedents dels Fulfillment Centers, centres de preparació de comandes, fins que es carreguen a les furgonetes per al seu lliurament final. Els paquets que es reclassifiquen a l’estació provenen de diferents magatzems, principalment el de El Prat.

El guia de la visita ha estat Alex Grau Paniello, Mobility and Sustainability Manager a Amazon i expert en estratègies de transport sostenible. Grau ha oferit una explicació detallada dels fluxos interns de l’estació, posant èmfasi en l’ús intensiu de tecnologia per automatitzar processos clau, com els sistemes de transport i classificació (amb sensors, escàners i cintes automatitzades), així com en les millores ergonòmiques que s’han implementat per facilitar la tasca dels associats i garantir la seguretat operativa.

També ha destacat la gestió dels recursos humans i logístics durant les diferents “onades” de repartiment, en què els conductors dels Delivery Service Partners (DSP) arriben a l’estació, aparquen a la zona de precàrrega, accedeixen a les seves furgonetes assignades i recullen els carros amb les comandes preparades, segons la ruta que tenen assignada. Aquest procés es gestiona de manera molt coordinada per evitar interferències i optimitzar els temps de sortida. Segons Grau, cada matí surten unes 120 furgonetes per fer el repartiment.

Un dels punts més destacats de la visita ha estat la demostració del sistema de classificació automatitzada, que permet identificar i redirigir els paquets de forma precisa mitjançant escaneig i etiquetatge, assignant-los a la bossa o rampa de sortida corresponent segons la seva ruta. Aquest sistema incrementa la capacitat de processament i redueix el marge d’error humà.

Grau també ha abordat els reptes actuals de la logística urbana, com l’adaptació de les furgonetes elèctriques a l’espai urbà europeu, sovint més restringit que el nord-americà, i les iniciatives d’Amazon per reduir l’impacte ambiental, incloent-hi el desplegament progressiu de vehicles sostenibles i altres solucions per a entorns urbans densos. Respecte a la posició de l’empresa amb el futur i els ciutadans, Grau ha assegurat que Amazon té la missió de ser l’empresa més centrada en el client del món”

Compartir