Enginyers Industrials de Catalunya ha presentat el Monogràfic de la Mobilitat Elèctrica -elaborat per diferents experts i liderat pel Grup de Treball de Mobilitat Elèctrica- que, conjuntament amb el programa d’ajudes MOVES3 gestionat per l’Institut Català d’Energia (ICAEN) i el PERTE VEC del govern espanyol, vol afavorir la incorporació del vehicle elèctric en el nostre país.  

“El Monogràfic de la Mobilitat Elèctrica és un projecte ambiciós, en línia, viu i dinàmic, que s’anirà actualitzant periòdicament i que ha aconseguit aglutinar experts de diferents àmbits i entitats rellevants (ACCIÓ, La Mútua dels Enginyers i Caixa d’Enginyers, entre d’altres) preocupades per la mobilitat sostenible” ha destacat Josep Canós, degà dels Enginyers Industrials de Catalunya. 
 
Marta Morera, directora de l’ICAEN, ha refermat que “el transport és prioritari per a la transició energètica, la descarbonització, la reducció de partícules contaminants i la represa econòmica després de la pandèmia”. En aquesta línia, Lluis Morer, cap d’Eficiència Energètica de l’ICAEN, ha explicat que el MOVES3 prioritza l’adquisició dels vehicles elèctrics lleugers i és una gran oportunitat per electrificar els aparcaments de les comunitats de veïns perquè ”ja no és el moment de fer instal·lacions individuals”. 
 
El director general de l’AEDIVE (Associació Empresarial per al Desenvolupament i Impuls del Vehicle Elèctric), Arturo Pérez de Lucía, ha dit que el PERTEC VEC -que va aprovar el govern espanyol el passat 13 de juliol de 2021- és clau “per al desenvolupament d’un ecosistema favorable per a la fabricació del vehicle elèctric i connectat”. Pérez de Lucía ha explicat que amb una aportació del sector públic de 4.300 milions d’euros i una inversió privada que s’estima al voltant dels 19.700 milions d’euros, aquest programa preveu la matriculació de 250.000 vehicles elèctrics i el desplegament d’entre 80.000 i 110.000 punts de recàrrega pel 2023.
 
 
El Monogràfic de la Mobilitat Elèctrica, un projecte viu i necessari
Durant la presentació del Monogràfic de la Mobilitat Elèctrica (ME), Vicenç Aguilera, president de la Comissió de Mobilitat, ha explicat que “la consolidació de la ME implicarà profundes transformacions a Catalunya, impactarà en diferents àmbits de l’economia i de la societat i comportarà canvis estructurals profunds, modificarà la manera d’entendre el món urbà i la forma de relacionar-nos amb el medi ambient”. 
 
Davant d’aquest gran repte, Enginyers Industrials de Catalunya ha reunit més d’una trentena de veus expertes de primer nivell per obrir un espai en format web de reflexió pioner i referent, per visibilitzar els debats d’avui i contribuir a una millor comprensió dels reptes que estan a punt d’arribar. El monogràfic s’estructura en 6 àmbits: medi ambient, economia, societat digital, mobilitat, automoció i energia. 
 
“Els desafiaments tecnològics i estratègics que implica la mobilitat elèctrica fan preveure noves necessitats i futures oportunitats que convé anticipar per a què no hi hagi danys colaterals” ha advertit Francisco Vallecillos, president del Grup de Treball de Mobilitat Elèctrica dels Enginyers Industrials de Catalunya. Per Vallecillos, les bases d’aquesta transformació estan, d’una banda, en una “sòlida consciència social de la necessitat d’un canvi en la mobilitat per tal de revertir els efectes mediambientals i en la salut de les persones” i, d’altra, “en el progrés de les solucions tecnològiques que avui fan ja possible alternatives als sistemes que han predominat durant les darreres dècades”.
 
Joan Munt, president de La Mútua d’Enginyers, ha destacat que “la sostenibilitat ens uneix a totes i tots perquè millora la salut de les persones” i Joan Cavallé, director general de Caixa d’Enginyers, ha fet una crida a les administracions a “facilitar al màxim l’execució de projectes i procediments que treballin per la sostenibilitat, el gran repte de la societat actual”. 

 

Compartir