Per a més informació clica a la fitxa de la jornada

 

El segle XXI, sempre de la mà de les noves generacions, ens ha portat canvis de paradigma com el d'un nou concepte en la relació de la nostra vida amb el treball. No en tenim prou amb una feina remunerada, sinó que volem que també tingui un propòsit i valgui la pena. 

El 29 de novembre de 2023, el Grup de Lideratge humà i transformador de la Comissió de Lideratge Empresarial va organitzar una taula rodona per parlar sobre la felicitat en el treball, com una de les claus per aconseguir la motivació i el compromís dels col·laboradors, des de l'òptica de la mateixa actitud personal, però també de les bones pràctiques empresarials. 

Antonio Rodriguez, fundador i CEO d'Efficient Happiness i autor del llibre Felicidad Eficiente, el poder de humanizar tu trabajo (Editorial RBA, 2022), Francesc González, director general de l'AQPE, i autor del llibre Cómo aumentar salarios sin pagar euros (Universo de Letras, 2017), Glòria Forns, farmacèutica, consultora i formadora en benestar organitzacional, i Pablo Vega, enginyer químic, director executiu i soci d'Idearia Lab, van explorar quines mesures hi ha per prevenir entorns tòxics que provoquin burn-out, la felicitat com a concepte holístic i quins són els factors que ens ajuden a aconseguir-la.

Antonio Rodriguez va assenyalar que les persones no tenen dues vides diferents (la personal i la professional) i, per aquesta raó, cal tenir present que “el que ens passa en un àmbit, afecta en l’altre”. Rodriguez va destacar que “cal humanitzar el treball” i assumir que “la felicitat és l’habilitat més important que cal aprendre”. En aquest sentit, el CEO d'Efficient Happiness va explicar que per aconseguir una felicitat eficient cal tenir en compte una sèrie de factors: “és necessari conèixer a les persones (per eliminar prejudicis, suposicions i egos), que es doni el diàleg (escoltar i comprendre) i que hi hagi un propòsit (el perquè de la nostra feina, més enllà dels diners)”. 

El director general de l'AQPE, Francesc González, va remarcar que “la gent no només espera salaris, sinó també vol compensacions” i que des de l’empresa “cal treballar (sense garanties, però amb la seguretat que si no es fa, serà un fracàs) per crear moments feliços”. Només d’aquesta manera, segons González, quan en l’empresa hi hagi moments no tan feliços, podrà comptar amb la força moral de l’equip. 

Per Glòria Forns, farmacèutica, consultora i formadora en benestar organitzacional, el burn-out és, actualment, un problema greu. “Per més positiu que un sigui, no es pot sentir felicitat si s’està en un mal entorn”, va explicar Forns i va assenyalar que per tenir les competències, soft skills i energies necessàries, “és imprescindible desconnectar i descansar”. La consultora va distingir entre benestar organitzacional i felicitat. Per Forns, "les accions que fa l'empresa per aconseguir la felicitat de les persones treballadores és benestar organitzacional, en canvi, la felicitat és una percepció, un sentiment, individual". Per aquesta raó, quan una persona empleada està en una situació de burn-out (estrès crònic), requerirà primer reequlibrar-se (amb descans i escolta empàtica) per després tornar "al pol positiu de la felicitat", a través de plans individualitzats per part de l'empresa i de l'individu. 

L’enginyer químic i director executiu i soci d'Idearia Lab, Pablo Vega, va mencionar en vàries ocasions al científic i professor Arthur Brooks qui diu que “els pilars de la felicitat són la fe/filosofia, família, amics i un treball significatiu i enriquidor (que es dona quan s’aconsegueix l’èxit gràcies a l’esforç i se serveix als altres)”. Segons el director executiu d'Idearia Lab, diferents estudis assenyalen que la felicitat depèn un 50% dels gens, un 25% de les circumstàncies i un altre 25% dels hàbits. “Hem de veure la felicitat com a una skill i si cada dia treballem en els nostres hàbits, estarem treballant en la nostra felicitat”, va explicar Vega. 

 

Per a més informació clica a la fitxa de la jornada

Compartir