Accedeix al vídeo i a la documentació clicant a la fitxa de la jornada

 

L’hidrogen ha guanyat importància en els últims anys per la necessitat de trobar alternatives als combustibles fòssils i poder complir amb els objectius de reducció d'emissions contaminants. La Unió Europea ha estat l'encarregada de tirar endavant projectes per tal de posar en pràctica aquesta nova mesura i ha dissenyat plans per desenvolupar l'hidrogen en diferents zones de la comunitat europea, en concret a Espanya i a França.

Pel que fa a Espanya, se'n destaca el projecte del Corredor de l'hidrogen al País Basc i la Vall de l'hidrogen, aquí a Catalunya. França ha estat molt més pionera i ha transformat l'hidrogen en un vector energètic, gràcies al desenvolupament de l'electricitat sense carboni i per la ràpida implementació de les energies renovables arreu de l'estat. França ha iniciat l’explotació de jaciments significatius d’hidrogen natural, anomenat blanc, i ha autoritzat la perforació d’un primer pou.

En una sessió, organitzada pel Grup de Treball d’Hidrogen de les comissions de Canvi Climàtic i Economia Circular i d’Energia i celebrada el 5 de març de 2024, es va analitzar el cas concret de la regió francesa de l'Occitània. Jean Luc Maté, soci de STA (Societat de Tècnics d'Automoció) i antic responsable de Continental Automotive France (amb seu a Toulouse) i directiu de SIA (Societat dels Enginyers d’Automoció de França), va compartir la seva experiència i coneixement sobre la temàtica, donant un punt de vista realista i encoratjador sobre l'ús i la necessitat de l'hidrogen avui dia i sobre quin ha estat el mètode i la visió de treball que ha tingut França, al llarg de tots aquests anys, per esdevenir un referent en aquest sector.

 

Accedeix al vídeo i a la documentació clicant a la fitxa de la jornada

 

Compartir