El passat 29 de maig va tenir lloc la conferència "Els aspectes ferroviaris de l’Exposició Internacional de Barcelona del 1929" a càrrec de Joan Alberich, doctor en Geografia per la UAB i professor del Departament de Geografia de la Universitat Rovira i Virgili. L'acte va estar organitzat per la Comissió de Cultura, subcomissió Engitren,

El ponent va exposar que entre el 20 de maig del 1929 i el 15 de gener del 1930 la ciutat de Barcelona va ser la seu d'una Exposició Internacional en la qual van participar una vintena de països europeus, a més d'expositors privats americans i japonesos. En aquesta ocasió, el recinte firal i els altres escenaris de la mostra es van concentrar a la muntanya de Montjuïc, fins llavors poc urbanitzada. Precisament la manca de mitjans d'accés va provocar la necessitat de construcció d'un gran nombre de noves infraestructures de transport, entre les quals destaquen diversos funiculars, la prolongació d'algunes línies de tramvies i la circulació de trens especials del metro Transversal. Igualment, per facilitar el desplaçament dels visitants dins del mateix recinte firal es va construir un petit ferrocarril en miniatura. 

La xerrada va repassar, d'una banda, la història de cadascun dels mitjans de transports ferroviaris construïts per a l'ocasió (alguns encara en servei en l'actualitat), tant per a accedir al recinte com per desplaçar-se pel seu interior, i, per l'altre, els vehicles i els avanços tècnics exposats en l'anomenat Palau de Comunicacions i Transports de l'Exposició, amb una presència destacada de les companyies del Nord, MZA i Tramvies de Barcelona

La xerrada es va cloure amb la reivindicació que el que fou pavelló de comunicacions i transports es converteixi en la seu del tan esperat i reclamat Museu del Transport de Barcelona. 

Compartir