En el marc del II Fòrum del Vehicle Autònom, Anna Martínez, responsable de desenvolupament del cotxe connectat a SEAT, va assenyalar que s’està treballant per a què el cotxe connectat sigui un mòbil sobre quatre rodes amb serveis com informació sobre restaurants, aparcaments lliures, preus de la benzina i clau digital, entre d’altres. La connectivitat va ser el tema central de la segona edició del Fòrum que es va celebrar el passat dimecres 13 de novembre de 2019 a l’Escola Tècnica Superior d’Enginyeria Industrial de Barcelona (ETSEIB), organitzat pel Grup de Treball EICAuto de la Comissió de Mobilitat dels Enginyers Industrials de Catalunya, la Sociedad de Técnicos de Automoción i el Clúster de la Indústria de l’Automoció.

El director general d’Innovació i Economia Digital de la Generalitat, Dani Marco, va defensar que Catalunya té capacitat per ser generadora i productora de 5G, una tecnologia que redueix el decalatge temporal i permet la interconnectivitat entre dispositius, imprescindible pel desenvolupament del vehicle autònom. El degà Josep Canós va destacar la necessitat de parlar sobre aquests temes “davant la disparitat de punts de vista existent entre tecnòlegs, fabricants, administració i juristes”. Neus Cónsul, directora de l’ETSEIB, en les seves paraules de benvinguda va recordar que l’escola té un Màster en Enginyeria de l’Automoció amb l’especialització en vehicle connectat. Albert Carles Martín  i Arnau Roche de l’ETSEIB Motorsport van presentar als assistents l’experiència del cotxe autònom a les competicions de la Fòrmula Student.

2030, data d’aparició al mercat del vehicle autònom

Lluís Puerto, director de la Fundació RACC, va lamentar que “en un parc envellit com l’actual –superior als 12 anys- trigarem més en beneficiar-nos de la connectivitat”. Diferents ponents del Fòrum van pronosticar que  l’aparició dels nivells 4 i 5 del vehicle autònom no arribaran al mercat abans de 2030 ja que, com va assenyalar Raúl González de Cellnex, cal superar els reptes de la hibridació de diferents tecnologies, la capacitat de computació ajustada a temps real, aplicar la intel·ligència artificial, l’energia verda, amb equips que consumeixin poc però que siguin ràpids i que actuïn amb seguretat i fiabilitat de les dades”.

Fernando Moreno d’AVL Ibérica va assenyalar que “el nivell de maduresa de la tecnologia de la conductivitat autònoma està en fase de desil·lusió” i va destacar que la simulació s’implantarà cada cop més en el procés de desenvolupament d’aquest tipus de solucions. Álvaro Arrue, d’Applus IDIADA, va explicar perquè la connectivitat pot ser un habilitador de la mobilitat autònoma.

Repercussió a Europa Press
Compartir