Amb el periodista David Escamilla de conductor, Ana Alonso, vicepresidenta del Sud d’Europa de Sector Públic de Salesforce, Eduard Martin, CIO a Mobile World Catpial Barcelona i Cristina Colom, responsable de gestió del canvi i comunicació a Schneider Electric, han participat a la jornada El nou efecte wow: innovant amb propòsit, que ha tingut lloc aquesta setmana a l’ETSEIB en el marc de la celebració dels 175 anys a l'escola. Alonso, Martín i Colom han abordat la importància d'orientar la innovació pensant en tres factors: processos, persones i tecnologia. Sempre, però, posant les persones al centre.

Organitzada per la Comissió de Lideratge Empresarial, la jornada ha debatut el paper de la innovació per aconseguir millores en processos i vetllar pel benestar de les persones que han d’entomar les empreses més enllà de la necessitat de fer negoci. Els experts consideren que cal tenir aquests objectius clars per, després, incorpora tecnologia i  donar importància a la rendibilitat econòmica ja que les noves generacions escullen els projectes amb els quals s’impliquen en funció del retorn social.

L’acte també ha servit per presentar el darrer llibre de Carlos Grau, El nuevo efecto wow. Innovando con propósito (Seurat, 2024) on precisament reflexiona sobre la necessitat de repensar la innovació tecnològica a partir de l’impacte social que general. En aquesta entrevista a Fulls d’enginyeria, a més de desgranar detalls del seu llibre també reflexiona  Grau reflexiona sobre el rol dels enginyers per liderar aquesta innovació entre altres temes.

Compartir