Intel·ligència Artificial, trencant mites

dilluns, 4 febrer, 2019

Per a més informació clica la fitxa de la jornada

Conèixer experiències reals és sempre una gran oportunitat per saber quina estratègia seguir i per trencar mites. Aquest va ser el cas de la jornada que es va celebrar el passat dijous 31 de gener de 2019 a la seu dels Enginyers Industrials a Barcelona, en què es van explicar casos reals d’aplicació de la Intel·ligència Artificial en el món professional i d’empresa.

Organitzada per la Comissió TIC, la Jornada va comptar amb el testimoni de les empreses CleverData, Enzyme i Wallapop. “La Intel·ligència Artificial és una tecnologia disponible per a qualsevol tipus de companyia, de negoci i a un preu assequible”, va voler deixar clar Jordi Navarro, CEO i Cofundador de CleverData. Va assenyalar també que, avui dia, l’analítica és fonamental en la transformació digital ja que “tota decisió es pren gràcies a les dades i saber entendre-les és essencial”. Jordi Navarro va explicar que el “bot aprèn del passat i pren decisions en temps real”, és a dir, que cada decisió es pren de manera intel·ligent, l’algoritme hereta l’experiència d’incidències anteriors. També va voler afegir, en la seva intervenció, que “s’ha de buscar l’equilibri en termes de negoci i no sempre tècnics”.

D’altra banda, Luis Manuel Artiles, Chief Innovation Officer (CINO) a Enzyme, va centrar la seva exposició en el procés d’aprenentatge de les màquines, un element clau en la Intel·ligència Artificial. “Profunditat, context, especialització, significat (llenguatge) i abstracció, són aspectes que cal tenir en compte, ja que a les màquines els afecten els mateixos paràmetres que als humans”. Luis Manuel Artiles va afegir que el procés d’aprenentatge  també requereix de temps, mètode, informació, d’un agent i d’un validador.

Finalment, Javier Calvo, Lead Data Scientist de Wallapop, va explicar com aconsegueixen “entendre, classificar i categoritzar, de manera automàtica, més de 2.000 productes i centenars de xats actius diaris”. Ens va parlar de Deep Learning, Transfer Learning i Machine Learning. Jordi Navarro va concloure que “la Intel·ligència Artificial no és una moda, ha vingut per quedar-se perquè si no donem valor a les dades, aquestes no serveixen per a res”.

Per a més informació clica la fitxa de la jornada