Conferència Value Analysis (VA) i Value Engineering (VE)**NO**

Comissió: Actes / Jornades Tècniques (Catalunya Central)
Descripció: Com fer un producte competitiu (Gestió del Valor)

Les empreses creen i fabriquen productes per satisfer les necessitats dels seus clients i proporcionar-los valor afegit. Satisfer aquestes necessitats implica que el producte ha de realitzar certes funcions i per dur a terme aquestes funcions incorrem en un cost.
Aquest cost és el resultat d'un procés de disseny i per tant depèn de l'eficient que aquest hagi estat perquè el producte sigui més o menys costós i per tant, assegurar la seva competitivitat en el mercat.
"VAVE" és una metodologia originària dels EUA. El seu ús està molt estès a les seves indústries de manufactura i és obligatori per Llei per a tots els proveïdors dels seus departaments Federals des de 1996.
Metodologia enfocada a dissenyar o redissenyar productes o serveis, de manera que asseguri, amb mínim cost, totes les funcions que el client desitja i està disposat a pagar. VAVE és útil per qualsevol organització i en especial per empreses amb productes i serveis d'alt valor afegit.

OBJECTIU

Donar a conèixer com millorar la competitivitat de les empreses a través de la millora dels seus productes i la complementarietat amb altres metodologies més conegudes destinades a la innovació de processos de fabricació i de gestió.
Optimitzar el cost d'un producte o família de productes revisant el seu disseny i les seves funcions per fer-lo més eficient en cost Identificar reduccions de cost en el producte que poden arribar a un 30% del seu cost inicial, amb l'avantatge que nombroses idees puguin ser esteses a la resta de la companyia, el que multiplica els estalvis.
Tot això mantenint els nivells de qualitat i respectant les especificacions tècniques i Legals exigides.
L'objectiu no és únicament reduir el cost del producte, sinó millorar les funcions que aquests ofereixen, de manera que el valor percebut pels clients sigui més gran.

TEMARI

- Introducció i orígens del (VAVE) Value Analysis and Value Engineering
- VOC- Voice Of Customer: Detectar les necessitats no cobertes pel producte. Avaluació exhaustiva del producte i els de la competència.
- Anàlisi competitiu i de prestacions, funcional i tecnològic.
- Aplicació de la metodologia VAVE mitjançant el treball amb equips multidisciplinaris en tallers de curta durada.
- Cas d'èxit.

DESTINATARIS

Empresaris, directors generals, gerents i directius de primer nivell de l'empresa, personal tècnic de qualsevol tipus de companyia o corporació, que vulguin millorar els costos dels seus productes i les expectatives dels seus clients i en general a Enginyers que vulguin conèixer una tècnica per innovadora.

Benet González Enginyer Tècnic Industrial. Tècnic superior en prevenció de riscos laborals. Consultor "LDBD Innovación i processos".

Lloc: C/Pompeu Fabra, 7-13 2n.7a. de Manresa.

CONFERÈNCIA GRATUÏTA
Dates: Dimecres, 11 d'abril de 2019
Horari: De 18.00 a 20.00 h
Inscripcions: Període inscripció tancat

Places limitades.