Activitats corporatives 2010
Sopar a la Mola amb Lluna plena
El dissabte dia 26 de juny la Delegació del Vallès, amb la col.laboració del Grup de Muntanyisme, van organitzar una excursió a La Mola per anar-hi a sopar i gaudir, durant el descens sota la llum de la lluna plena, del paisatge amb els seus clarobscurs i els reflexos platejats.

Visita a les caves Freixenet i calçotada - 27 de febrer de 2010
En primer lloc ens vam dirigir a Torrelavit, on de la ma del seu alcalde, en Ramon Riera, vam visitar l’església de Sant Marçal, un dels millors exponents del romànic català, i vam conèixer de prop la singularitat d’aquest poble dedicat des de temps immemorial a la vinya, amb una forta implantació de molins paperers en el segle passat, i que ara re-orienta la seva economia cap al turisme cultural i industrial.
A continuació vàrem fer una interessant visita a les Caves Freixenet, primer productor mundial de vins escumosos de qualitat. Després del video de presentació vam seguir per les diverses caves del bonic edifici modernista, on s’explica el procés d’elaboració, per continuar, a bord d’un trenet, pels edificis de les instal·lacions modernes.
A l’hora de dinar vam fer una calçotada a la acollidora Masia de Can Ribalta, on en un ambient de gran companyonia vam degustar els típics calçots i l’assortit de carns i botifarres, ben regats amb els vins i caves elaborats a la pròpia masia.

Activitats tècniques 2010
Visita al Sincrotró Alba - 26 de febrer de 2010
Organitzada per la Delegació del Vallès es va fer una visita institucional dels Enginyers Industrials de Catalunya al Sincrotró Alba, situat a Cerdanyola del Vallès, en la que hi van assistir membres de les Juntes del Col·legi, l’Associació, les Demarcacions i la Delegació.
L’acte va començar amb l’exposició sobre la important operació urbanística del Centre Direccional a càrrec d’en Francesc Figueras, president de la Delegació i director adjunt del Consorci del Parc de l’Alba.
A continuació en Lluís Miralles, cap d’enginyeria, va explicar el funcionament teòric del sincrotó i el singular edifici amb els seus equips i instal·lacions, que es van poder admirar seguidament en la detallada i interessant visita guiada.
Finalment, la majoria dels participants es van reunir a dinar en un proper i típic restaurant de Sant Cugat del Vallès, posant un bon final a la magnífica jornada

Taller d'imatge personal - 2 de juny 2010
Andrea Vilallonga ens va presentar les tècniques i maneres, de com potenciar la nostra imatge i adquirir-ne els coneixements pràctics, mitjançant les linies i formes del cos i dels colors més escaients, a cada persona.


Presentacions tècniques de productes (TCP)
“L’Escuma d'alta expansió aplicada a magatzems - 6 de maig de 2010
Presentació a càrrec de SABO ESPAÑOLA, empresa italo-espanyola amb més de 15 anys d'experiència a la indústria de la pell, formant part dels principals productots de components i equipaments d'aigua-escuma. L'empresa ofereix tan equips estàndard com aparells especials.
Amb aquesta sessió volem donar continuïtat a la nova línia de Formació que és va encetar el 2009, complementant la dels tradicionals Cafès-Col·loqui.
Us recordem, que aquestes sessions van a càrrec d'empreses que fan una presentació comercial i tècnica dels seus productes, amb catàlegs, fulletons i mostres si cal, precedida d'una exposició teòrica sobre la normativa que afecta a aquests productes i serveis.
Ponent: Sr. Jaume Blanchart , enginyer industrial i Director tècnic de SABO Española, i presentació de cas pràctic del sistema d’escumògens per alta expansió, a càrrec de l’empresa: Instal·lacions GEFISA, S.L
Juan Manuel González Montes i Emilio Ruiz López, tècnics de l’empresa
Presentació SABO-Presentació GEFISA-


Presentació CURS D’INTROCUCCIÓ AL LLENGUATGE CINEMATOGRÀFIC- 28 d'abril de 2010
Per aprofitar la magnífica ocasió de seguir l’interessant curset que hem programat pel 5 de maig fins a 4 sessions, us convoquem a la sessió de presentació del mateix en la que s’explicarà el contingut i l’abast del programa de les quatre sessions, i es projectarà algun fragment de pel·lícula com exemple de les que es projectaran durant els curset per il·lustrar els diversos conceptes del llenguatge cinematogràfic.

CAFÈ COL·LOQUI nº 6-DELEGACIÓ DEL VALLÈS DEL COEIC / ÀREA PROFESSIONAL-30 de juny
Tramitació de llicències d’activitats.
En Xavier Valls, enginyer municipal dels Serveis Territorials de l'Ajuntament d'Argentona va exposar la situació actual per la tramitació de llicències d’activitats, segons la Llei 20/2009, de prevenció i control ambiental de les activitats (PCAA) i Llei 3/2010, de prevenció i seguretat en matèria d’incendis en establiments, activitats i infraestructures i edificis. Un total de 20 persones va participar activament amb el ponent.

Doc.
Cafè col.loqui 5- Presentació del llibre: Un material mil·lenari. Una història del formigó-26 de maig
Presentat pel mateix autor del llibre, en Carles Romea va donar una visió molt interessant de l'evolució tècnica del formigó des dels romans fins als nostres dies:
putzolanes, ciment portlant, formigó armat, formigó pre i postesat, formigó amb fibres...etc.
Aviat sortirà publicat el llibre.


Cafè col.loqui 4- Nou Reglament d’Equips a Pressió.
Doc-Doc-Doc-Doc
Cafè col.loqui 3- -Interrogants Enginova: "Estructura i Finançament dels Projectes d’Innovació". (ajornat)
Cafè col·loqui 2-La incertesa jurídica del coordinador de seguretat i salut.
Doc1-Doc
Cafè col·loqui 1-Il·luminació amb LED: realitat actual i perspectiva.
Doc1-Doc2-Doc3-Doc4-Doc5

1ª ASSEMBLEA PERMANENT D'ACCIÓ PROFESSIONAL- 1/2/2010

Resum 2009
ACTE SOCIAL DELS ENGINYERS DEL VALLÈS-La Mobilitat al Vallès, transport de passatgers per carretera.
Divendres, 30 d'octubre de 2009- Teatre Auditori de Granollers




Tast de Caves de Freixenet
Sessió organitzada amb la col·laboració de Freixenet, empresa líder en el sector del cava i número u mundial en vins escumosos de qualitat, en la que després de la presentació global de l’empresa i els seus elaborats, es podrà tastar una àmplia i variada selecció de les seves millors etiquetes de caves de la gamma alta, en concret sis (entre els quals hi ha un rosat i un dolç de postres) i un xampany, comentant per a cadascun d’ells, les varietats, l’envelliment, els tipus segons el licor d’expedició i els possibles maridatges
Tast de Vins del Priorat
En aquesta sessió organitzada amb la col·laboració del Consell Regulador de la Denominació d’Origen Qualificada Priorat, es farà una presentació de la geografia i singularitat de la zona, seguida de la sessió de tast pròpiament dita en la que es presentaran i degustaran dos blancs, un rosat i cinc negres, comentant per a cadascun d’ells l’origen, les varietats, l’envelliment, el celler i sobretot les singularitats que els fa característics del Priorat.
Viatge a Madrid-Zorita
Visita a Mollet-
INTERCOL·LEGIAL TÈCNICA DEL VALLÈS
-
FUTURA SEU "CASA GRAU" 


ETSEIAT
Associació d’Amics i Antics Alumnes de l’ETSEIAT
Assemblea general Ordinària