L’e.motion, cas d’èxit d’Enginyers Voluntaris

divendres, 16 febrer, 2018

El Mercat del Ninot de Barcelona va acollir el passat 26 de gener la presentació de l’e.motion, un carro d’anar a la compra elèctric dissenyat per Rolser i Esclatec, el Centre Especial de l’Associació Esclat. En un acte conduït per Judit Mascó, es va explicar el funcionament d’aquest producte innovador, pràctic, resistent i fàcil de manejar. Un producte compromès amb el medi ambient i amb la inclusió laboral de les persones amb discapacitat.

L’e.motion es controla a través d’un botó situat al manillar i es carrega com si fos un telèfon mòbil. És de gran capacitat i té doble bossa, una butxaca a la part del darrere, xassís d’alumini i 4 rodes tot terreny. Un dels valors afegits del producte és que part de la fabricació es fa al Centre Especial de Treball Esclatec, on treballen persones amb pluridiscapacitat. La resta del procés es realitza a la fàbrica de Rolser a Pedreguer (Alacant). Esclatec preveu que en el proper any pugui augmentar el nombre de llocs de treball per poder fer front a la fabricació del producte.

         

Els antecedents

Esclatec va dissenyar fa més de 10 anys el Mercar, l'únic carro de compres motoritzat que es podia trobar al mercat. L’inconvenient d’aquest producte va ser que no hi havia cap organització de vendes prevista: es venia a través de la pàgina web en quantitats molt reduïdes i a un preu excessiu.

L’any 2015, Esclatec i Rolser, empresa fabricant de carros de compra present a més de 50 països del món, van signar un conveni de col·laboració per desenvolupar conjuntament un nou producte que recollís l’experiència de les dues empreses. Avui l’e.motion és una realitat, i tot i que la data de llançament del producte encara no està fixada, està previst que sigui durant l’any 2018.

Enginyers Voluntaris, el valor afegit

Joan Esteve Trias, enginyer voluntari que col·labora amb Esclatec des de fa més de 5 anys, va ser la resposta a la petició per part d'Esclatec d'una persona que els ajudés a la promoció i venda dels seus productes, en especial del carro d'anar a la compra motoritzat de desenvolupament propi.

Els inicis no van ser fàcils: cada entitat té la seva cultura, i cada voluntari el seu tarannà, condicionat pel seu caràcter i modelat pels anys de recorregut professional. La tasca tampoc era senzilla: s’havien fet molts contactes, inclús presentacions a mercats municipals, però sense gaire èxit.

La gran aportació d'en Joan va ser precisament el pensament estratègic: calia prendre la decisió de com comercialitzar el carro en aquest sector i sense una estructura comercial que el conegués bé. L’èxit va arribar després d’aplicar els conceptes bàsics del màrqueting, i de contactar amb el líder de mercat per veure les possibilitats de col·laboració. Esclatec es va encarregar de fer el muntatge del comandament electrònic i Rolser va aportar la seva potent xarxa de vendes.