Per saber més clica a la fitxa de la jornada

La mobilitat està en plena transformació cap a una mobilitat que deixa enrere l’ús de combustibles fòssils per substituir-los per l’energia elèctrica. Aquesta transformació ha generat un debat des del punt de vista d’impacte ambiental i també des del vessant tecnològic, però és necessari aprofundir en l’impacte econòmic que suposarà la implantació d’aquests vehicles elèctrics. El passat 26 de setembre va tenir lloc la sessió “La mobilitat elèctrica i l'impacte econòmic en el territori”.

Ricard Casalins, responsable de projectes de mobilitat del RACC va conduir i moderar la sessió on es van tractar les amenaces i oportunitats pel teixit econòmic català que pot tenir la transició cap a la mobilitat elèctrica.  

Per, Tomàs Megia, mànager a OPTIMA, oficina pública per a la transformació de les indústries de mobilitat Automoció “el sistema de powertrain elèctric és més simple que el de combustió, i això vol dir menys peces i, per tant, menys feina en temes d’ocupació, però alhora més volum de negoci

Per la seva banda, Imma Ribas, professora de l'ETSEIB i vicerectora de Qualitat i Política Lingüística de la UPC, va llençar una reflexió a les empreses d'automoció “han de valorar si el negoci és només vendre vehicles elèctrics o també poden oferir altres serveis com la càrrega de bateries, la gestió de les dades o gestionar y publicar anuncis dels navegadors". 

Alejandro Valdovinos, director de la Unitat de Negoci a Circontrol va donar dades concretes d’ocupació afirmant que “el segment d'infraestructures de recàrrega abans no existia i, avui, a Catalunya, ja compta amb prop de 1.500 treballadors directes" y va assegurar que “l’electrificació està creant molts llocs de treball. Cal tenir present que aquesta inèrcia es mantindrà així els pròxims 4 anys”.

Francisco Vallecillos, president del GT de Mobilitat Elèctrica dels Enginyers Industrials de Catalunya va ser l’encarregat de concloure l’acte. Y va resumir la sessió dient que  "la mobilitat elèctrica ja és aquí. Però no tindrem el mateix nombre de vehicles de combustió que d’electrics, serán uns altres números els que permetran crear altres negocis”. Segons Vallecillos, ens espera un futur positiu perquè “venim d’un mercat amb pocs fabricants de motors i amb molt pocs països productors de petroli i passarem a una nova realitat que crearà una gran quantitat d'empreses productores. A la llarga serà millor per a nosaltres, ja que l'economia estarà al nostre país”.

Per saber més clica a la fitxa de la jornada

Compartir