Resum històric del Ferrocarril de la Val de Zafán a Sant Carles de la Ràpita

Comissió: Comissió de Cultura
Descripció: El 2017 es compliran 135 anys de la concessió del ferrocarril que volia unir el territori aragonès amb el port mediterrani més proper en línia recta, situat a la Badia dels Alfacs, al Delta de l'Ebre. En el seu itinerari havia de travessar el Baix Aragó i les comarques del Matarranya, la Terra Alta, el Baix Ebre i el Montsià.

Durant la xerrada s'explicaran les múltiples vicissituds en la construcció d'aquesta línia ferroviària, en la qual van intervenir els principals personatges polítics espanyols de finals del segle XIX i principis del XX i que es va dilatar en la seva construcció fins a finals dels anys 60 del segle XX, malgrat que el tram principal Alcanyís-Tortosa va entrar en servei l'any 1941. En l'actualitat s'ha reconvertit en una Via Verda, després que els trens deixessin de circular l'any 1973.
La ponència serà presentada per Josep Antoni Moreno i Guallar (Barcelona, 1967). Responsable de Planejament i Estudis del grup Baixbus i professor especialista de transport de viatgers per carretera i ferrocarril a l'IESM Lluïsa Cura de Barcelona.
Dates: Dijous, 22 de juny de 2017
Horari: A les 18.30 h
Inscripcions: Període inscripció tancat

Places limitades.

Si us plau, accepta les cookies de Marketing per veure aquest video.

Resum històric del Ferrocarril de la Val de Zafán a Sant Carles de la Ràpita

Descripció:
Resum històric del Ferrocarril de la Val de Zafán a Sant Carles de la Ràpita